ПРОГРАМ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊАНАСТАВНИКА           

          УНАПРЕЂИВАЊЕ ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНОГ РАДА

1. Стручно усавршавање наставника

Стручно-педагошко усавршавање наставника васпитача и стручних сарадника реализује се кроз:
· Дидактичко – методичко усавршавање
· Усавршавање у ужој наставној области

Стручно усавршавање организује се кроз:
· индивидуално усавршавање
· усавршавање у школи
· усавршавање ван школе


ИНДИВИДУАЛНО УСАВРШАВАЊЕ Планира се и спроводи самостално, у складу са радним искуством и задацима на којима је појединац ангажован у остваривању целокупне делатности школе. Може бити педагошкопсихолошког карактера или везано за област ужестручног рада. Постиже се праћењем новина у образовно-васпитном раду, преко часописа и стручне литературе, учешћем на семинарима у оквиру своје струке, припремањем испита за лиценцу и применом савремених облика и метода рада у настави.
УСАВРШАВАЊЕ У ШКОЛИ Планира се и спроводи за приправнике и наставнике са радним искуством, на нивоу Наставничког, Одељењских и Стручних већа, у виду теоријских предавања, држања огледних часова, истраживачког рада и праћењем стручне литературе.
Програма стручног усавршавања на нивоу школе: Теоријска предавања на нивоу стручних већа – Стручна већа друштвено-језичке групе предмета одржаће једно теоријско предавање у току године.
Реализација огледног часа – чланови Стручног веће разредне наставе одржаће три,чланова Стручног већа природних наука три огледна часа и чланови Стручног већа друштвенојезичке групе предмета по два огледна часа у току године. Огледни часови су конкретизовани у плановима рада Стручних већа.
Семинар и обуке: За ову школску годину предвиђена је реализација програма препорученог од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Завода за унапређивање образовања и васпитања као и националне платформе Чувам те:


Обука: Етика и интегритет-програм стручног усавршавања за запослене у образовању од јавног интереса

Циљ обуке је унапређивање професионалних стандарда понашања, етичке културе и интегритета запослених у систему образовања и васпитања.

Облици рада програм обуке се спроводи путем платформе отвореног кода за учење на даљину Моодле.

Циљна група су Запослени у установама система образовања и васпитања -наставници, васпитачи, стручни сарадници, секретари и директори.

Укупно трајање обуке је 5 (пет) сати.

Похађањем обуке запослени остварује 8 (осам) бодова.

У плану је да се у периоду септембр-октобар школске 2022-2023. године обука реализује пријавом запослених у једну односно две групе.

ЗУОВ -обуке

1. Настава оријентисана ка исходима ученика.

2. Дигитална учионица дигитално компетентан наставник.

3.Дигитални свет онлајн обука за наставнике разредне наставе

Национална платформа Чувам те за превенцију од насиља

На националној платформи Чувам те за запослене у установама образовања и васпитања доступне су онлајн обуке:

1.Обука за запослене – породичнонасиље“ 

2.„Стратегије у раду са ученицима који показују проблеме у понашању“ 

3. Заштита деце са сметњама у развоју у случајевима занемаривања и дискриминације, злостављања и насиља 

4. Улога установа образовања и васпитања у борби против трговине људима 

5. Безбедно коришћење дигиталне технологије – превенција дигиталног насиља

6. Сарадња полиције и установа образовања и васпитања у превенцији ризичног понашања деце и младих

7. Насиље над децом у институцијама за смештај деце и младих у систему социјалне заштите 


УСАВРШАВАЊЕ ВАН ШКОЛЕСеминари у организацији Министарства просвете за разредну и предметну наставу.
Семинари које организују Министарство просвете, стручна друштва и удружења.
Семинари у организацији Министарства просвете за грађанско васпитање.
Семинари у организацији Регионалног центра за образовање кадрова
2. Унапређење образовно-васпитног рада     Стручно усавршавање у школи организоваће се у функцији унапређења образовно-васпитног рада и увођења педагошких иновација:
· рад у групама
· примена активних метода рада у настави
· примена петоминутних испитивања у функцији повратне информације
· примена тимског рада 
· истраживачка делатност
· коришћење визуелне технологије у настави
Циљеви увођења иновацијаПодизање нивоа ефикасности наставе уз поштовање индивидуалних разлика међу ученицима; стварање система јединственог деловања на ученике; остваривање корелације међу предметима, чиме се омогућава трансфер знања.
Задаци увођења иновацијаОбнављање, проширивање и продубљивање теоријских знања реализовањем практичних предавања, кроз учење путем открића и путем решавања проблема; размена искуства кроз дискусије о одржаним практичним и огледним часовима; коришћење корелације међу предметима као могућност тимског рада.
Кроз ове видове иновација очекује се да се код ученика оствари:
 разбијање монотонија да је сваког дана све исто;
· упознавање различитих метода и техника учења;
· упознавање разних могућности коришћења уџбеника и литературе;
· откривање веза између различитих градива, чиме се омогућује ефикасније усвајање градива;
· развијање позитивне мотивације за рад, путем дозирања радних задатака, у складу са способностима и знањима   ученика.

Напомена: Појединачни предлози личних планова стручног усавршавања (жеље наставника васпитача и стручних сарадника) налазе се код директора школе.


ПРОГРАМ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА НАСТАВНИКА ВАСПИТАЧА И СТРУЧНИХ САРАДНИКА

     Стручно усавршавање наставника, васпитача и стручних сарадника установа планира у складу са потребама и приоритетима образовања и васпитања деце и ученика, приоритетним областима које утврђује министар надлежан за послове образовања (у даљем тексту: министар) и на основу сагледавања нивоа развијености свих компетенција за професију наставника, васпитача и стручног сарадника у установи.

     Потребе и приоритете стручног усавршавања установа планира и на основу исказаних личних планова професионалног развоја наставника, васпитача и стручних сарадника, резултата самовредновања и вредновања квалитета рада установе, извештаја о остварености стандарда постигнућа и других показатеља квалитета образовно-васпитног рада.

Лични план професионалног развоја наставника, васпитача и стручног сарадника сачињава се на основу самопроцене нивоа развијености свих компетенција за професију наставника, васпитача и стручног сарадника (у даљем тексту: компетенције).

     Стручно усавршавање наставника васпитача и стручних сарадника у школи одвијаће се у следећим облицима:

1. Припремање и одржавање угледних и отворених часова према календару школе;

2. Реализација истраживања, пројеката, програма огледа;

3. Припремање приправника за полагање испита за лиценцу;

4. Похађањем акредитованих обука планираних за школску 2022/23. годину.

Планиране акредитоване обуке за све наставнике васпитаче и стручне сараднике

1.Формативно оцењивање у дигиталном свету;

2. Интерактивне табле;

3. Обука за запослене у образовању од јавног интереса.


     У складу са Правилником о сталном стручном усавршавању и стицању звања наставника, васпитача и стручних сарадника („Сл. Гласник РС“ бр. 13/2012.бр. 81/2017 и 48/2018), у школи Сви учитељи, наставници васпитачи и стручни сарадници припремили су свој лични План стручног усавршавања. Планови стручног усавршавања разматрани су на стручним већима, ради усклађивања (да се избегну преклапања, а кроз дисеминацију да се изврши што већи и разноврснији обухват) и координисаног деловања. Након тога Планови стручног усавршавања достављени су директору школе на разматрање. План стручног усавршавања на нивоу школе биће разматран и усвојен на Школском одбору.


Напомена: Правилник о сталном стручном усавршавању и стицању звања наставника, васпитача и стручних сарадника („Сл. Гласник РС“ бр. 13/2012.бр. 81/2017 и 48/2018 ) је основа за израду Плана стручног усавршавања запослених у школи за шк. 2023/2024, усклађен са потребама школе, Школским развојним планом и финансијским могућностима локалне самоуправе.